Saturday, November 27, 2010

malas itu sifat yang tidak baik....

assalamualaikum....

dush!
adoi!
terkena la plak entry kali nih dgn diri aku.....well...memang sifat malas nih adalah satu sifat yang tidak baik....tapi aku percaya tak ramai pon manusia lam dunia nih yang rajin giler....xder...
okla...aku mmg pemalas....mengaku jela terus terang...malas study....aku ingat lagi kali terakhir aku rajen time aku darjah enam...aku mmg rajen giler ah time tuh...
alkisah yang ley wat aku ter'rajen' lebih tuh sbb aku fail subjek sains...mmg merah la buku rekod aku time tuh...ala...exam awal tahun baru...bukannya UPSR pon...kalau xsilap aku, aku dapat no hampir last jugak la sbb bape orang jer yg fail sains time tuh....bila mak aku tengok buku rekod aku jer, terus dia marah aku!siap ugut nk bunuh aku ngn parang kot!hahahahaha....umi...akak syang umi sgt2 la!!
so..aku pon berubah la jadi rajen...
lpas jer naik sekolah menengah dah xder dah sifat rajen...tapi nasib baik ley maintain...dapat la jgk pelajar terbaik PMR ngn SPM kat sekolah aku...ehem...ehem....jangan riak...
so...
konklusinya, study smart not study hard!
aku ader paper hari isnin nih...tapi aku belom study lagi...yeah!

No comments:

Post a Comment