Thursday, March 10, 2011

sandwich suka hati....

assalamualaikum....

nampak tak tajuk entry aku kat atas???hari nih aku nak share satu lagi resipi...aku pon tak tahu la sejak bila plak blog aku nih ada resipi-resipi camnih..hahah...layan............

bahan-bahan yang diperlukan cukup mudah...aku bajet nak buat tuk sorang makan jer, tapi terlebih la plak...daj jadi tuk 2 3 orang makan lak..hahah..tapi aku tetap habiskan...10 keping roti bai....giler ah!

ok la..bahan-bahan yang di perlukan:
roti
telur(aku guna 2 biji)
2 sudu besar tuna(aku beli yang tuna mayo punya..kalau korang nak ganti ngn lain pon boley jer)
2 sudu besar mayonis
2 sudu besar sos cili

cara-cara nak buat?
cam nih....
gorengkan telur dulu...goreng hancur tau...bukan mato kobau ko, mata lembu ko, mata kucing ko..goreng hancur ye puan-puan....bila dah masak tuh, masukkan tuna, mayonis ngn sos cili...kacau semua bahan tuh sampai rata...macam nih.
jangan risau..rupa tidak menggambarkan apa-apa...yang penting sedap!hahah!

lepas tuh ley la korang sapu atas roti..kalau nak letak salad ker, timun ker, tomato ker, ley jer...aku xletak pape sebab stok makanan dah habis la...dah tak der pape..tuh yang buat sandwich nih....
roti yang di sapu ngn benda alah nih...

dapat pulak hot chocolate!heaven ah!!!

hot chocolate yang hot!!awww!

kalau saper yang teringin nak sarapan atau pon lunch(lunch pon makan roti ker??student..biasa la...) yang cepat, korang ley la cuba...so..selamat mencuba!

till then!tata!

No comments:

Post a Comment