Friday, April 22, 2011

rubic, masalah, exam

assalamualaikum....

korang main tak permainan rubic??ala..tak tahu ke rubic tuh apa??meh nak tunjuk...

 ni la rubic nya...ada macam-macam jenis lagi tapi aku just main jenis yang nih jer....

hidup kita  nih macam rubic la...banyak masalah...setiap warna tuh melambangkan masalah kita...so, kita kena selesaikan masalah/warna kita tuh...


macam nih...kita ada macam-macam jenis masalah....and kita perlu selesaikan masalah kita satu persatu...step by step supaya kita takkan terkeluar dari landasan....jadi, bila kita dah setel one by one mesti kita rasa lega kan...and kita akan cuba selesaikan masalah yang lain pulak...tapi kadang-kadang tuh, susah sangat kita nak selesaikan...kita jumpa jalan buntu...jangan cepat melatah...ambil masa tuk tenangkan diri and start dari awal balik...maybe kita tersalah ambik step yang membuatkan kita terjumpa jalan buntu...jangan cepat putus asa..jangan cepat melatah bila kita tak boleh selesaikan satu masalah tuh....walau apa pun yang jadi pada kita, kita kena sentiasa berdoa pada Tuhan supaya di permudahkan perjalanan hidup kita...setiap masalah ada jalan penyelesaiannya kan?

by the way, esok aku ada satu lagi paper...major paper..killer subject...aku tak tahu kalau aku boleh buat ke tak..t api aku harap aku boleh buat..semoga Allah mempermudahkan aku...

till then, tata!

4 comments:

  1. gudluck for final..
    ak pn ade rubic nih..
    smpai loni dok jadi mcm color asal..
    huahuahuahua..

    ReplyDelete
  2. aik...tak blaja ko lalink...hehehe

    ReplyDelete
  3. samala kita..hahahahha..mujo takdop fb doh...kalau dop ngadap buku hari-hari doh..haha

    ReplyDelete